[O2] Swiece żarowe - czy działają

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oti
    Ambiente
    • 2009
    • 114

    #26
    Zamieszczone przez lonerr
    jak dostanę klucze
    kolego co masz na myśli ? potrzebne specjalne klucze czy czekasz na klucz dynamometryczny żeby zgodnie ze sztuką ...?

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #27
      Panowie! PRZESTRZEGAM przed sprawdzaniem świec żarowych poprzez dopinanie bezpośrednio do akumulatora ( szczególnie w nowych autach ).
      Np. w 2.0 TDI BKD świece żarowe mają napięcie znamionowe 4,4 V i podpięte do aku mogą ulec uszkodzeniu. Do ich zasilania stosuje się specjalny sterownik ( J370 - kontrolowany przez komp silnika ) który zasila je napięciem impulsowym ( PWM ) i pozwala na ich pełną kontrolę ( np. temp, zwarcia, przerwy itd. ). Jeśli któraś ze świec ulegnie uszkodzeniu, komp od razu zapali lampkę na szafie, tak więc jeśli lampka zapala się i gaśnie po przekręceniu kluczyka to wszystko jest OK i znaczy że świece grzeją. Czasem świecenia w okolicach 2-3 sek bym się nie przejmował, bo tyle właśnie ( 2 sek ) potrzebują te nowe świece by uzyskać swoją temp. pracy...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • lonerr
        Rider
        • 2006
        • 402

        #28
        czekam na klucz dynamometryczny - Jonnesway

        a teraz zauważyłem, że pisze w złym temacie bo wymieniam świeczki w OI, w OII puki co chodzi równo i pali na dotyk
        Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
        Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm

        Komentarz

        • oti
          Ambiente
          • 2009
          • 114

          #29
          Zamieszczone przez lonerr
          czekam na klucz dynamometryczny - Jonnesway
          Jaki wybrałeś - jaki zakres, jaki model ?

          Komentarz

          • lonerr
            Rider
            • 2006
            • 402

            #30
            T07030N JONNESWAY 6Nm -30 Nm taki zielony, zrobię zdjęcie jak będę w garazu - takowy otrzymałem - tzn miałem - a na przesyłkę końcówek Proxxona oczekuję ... jak już zamówiłem ( ale poradziłem sobie również bez nich) - niecierpliwy byłem - teraz nie trzeba trzymać na rozruszniki 2-3- sec ino odpala od 1 przekręcenia ....
            Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
            Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm

            Komentarz

            • oti
              Ambiente
              • 2009
              • 114

              #31
              Zamieszczone przez lonerr
              niecierpliwy byłem - teraz nie trzeba trzymać na rozruszniki 2-3- sec ino odpala od 1 przekręcenia ....
              gratuluje sukcesu !! :wink:

              Komentarz

              • niedzwiedz11
                Drive
                • 2008
                • 56

                #32
                kriss11--> udało mi się dziś pożyczyć z pracy CĘGI DIETZA. jutro pomiar. ale zastanawiam się czy pomiar robić na listwie zasilającej wszystkie świece czy każdą osobno, bo nawet jak listwa wykaże prawidłową ilość amperów to i tak może być uszkodzona któraś "fajka" bezpośrednio przy świecy i będzie brak przepływu prądu i świeca nie będzie grzała... dobrze rozumuje czy źle i wystarczy jak zrobię jeden pomiar?

                tak wogóle to badanie to jest naprawę fajne bo jeśli wynik będzie prawidłowy to znaczy że cały układ grzewczy jest sprawy...

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #33
                  Zamieszczone przez niedzwiedz11
                  kriss11--> udało mi się dziś pożyczyć z pracy CĘGI DIETZA. jutro pomiar. ale zastanawiam się czy pomiar robić na listwie zasilającej wszystkie świece czy każdą osobno, bo nawet jak listwa wykaże prawidłową ilość amperów to i tak może być uszkodzona któraś "fajka" bezpośrednio przy świecy i będzie brak przepływu prądu i świeca nie będzie grzała... dobrze rozumuje czy źle i wystarczy jak zrobię jeden pomiar?
                  Prąd na listwie zasilającej jest sumą prądów płynących przez świece. Jeśli na obwodzie którejś ze świec jest przerwa ( bez znaczenia, czy uszkodzona jest świeca, fajka czy kabel idący do świecy ) to w tym obwodzie prąd nie płynie, czyli sumaryczny prąd płynący przez listwę zasilającą jest o 25% mniejszy ( oczywiście przy założeniu, że wszystkie świece pobierają tyle samo prądu ).
                  Pomiar na poszczególnych świecach pozwoli na sprawdzenie czy wszystkie mają podobny pobór prądu ( czyli teoretycznie pokaże czy wszystkie są w podobnym stanie "zużycia" ). Niestety prawidłowe wykonanie pomiaru kolejnych 4 świec jest dosyć kłopotliwe, bo każde załączenie świec powoduje jakieś tam rozładowanie aku i np. przy pomiarze 1 i 4 na pewno wystąpi znacząca różnica w napięciu zasilania.

                  Osobiście zmierzyłbym prąd sumaryczny, a potem prąd jednej ze świec. Jeśli wyjdzie, że ma on mniej więcej 25% całości to znaczy, że wszystko jest OK.
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • niedzwiedz11
                    Drive
                    • 2008
                    • 56

                    #34
                    no i jestem po pomiarze...niestety mogłem tylko zmierzyć prąd całej listwy bo te cęgi są dosyć duże i nie ma możliwości zbadania każdej świecy osobno. pomiar robiłem dwa razy, sobota niedziela rano i wyszło tak samo 49A. teraz pytanie czy wszystko jest ok czy to jest za mało?bo jak mierzyłem każdą świecę osobno za pomocą zwykłego miernika, to wyszło że jedna bierze 15,6A a trzy po ok17A. suma wychodzi ponad 66A, a tu na listwie mam dużo mniej...ale zbadałem też za pomocą probówki czy wogóle prąd płynie do świec i wszystkie cztery dostają prąd- żarówka świeciła. teraz tylko czy mogą świece dostawać prąd ale mniejszy niż potrzebują i przez to auto może ciężko palić?czy wynik 49a uznać za prawidłowy i szukać gdzieś indziej?

                    Komentarz

                    • jefry
                      Rider
                      • 2009
                      • 411

                      #35
                      1. nie mostkuj świecy z akumulatorem. spie... je
                      2. prąd nie powinien przekroczyć 12 A MAX 13 A - po to są bezpieczniki 120 A. na zimnej nie weźmie więcej niż 18 ( przynajmniej nie powinna ), żarnik z tego co pamietam ma 0,4 ohma
                      3. chwilowa jest 18 A później spada - studzenie
                      Jak się mylę proszę o sprostowanie

                      niedzwiedz11 posiedziałem chwile i wg mnie jest ok przelicznik mieści sie + / - 10% nie ma siły jest ok ( spróbuj - włączyć stacyjkę rozgrzać świece ( nie kręć silnika ) , zgaś nastanie jeszcze raz to samo ( i teraz zakręć ). powinien odpalić z palca nie zapominaj to Diesel.

                      Wg wzoru R= U/I
                      R to opór
                      U napięcie
                      I prąd
                      +/- 10% masz wynik
                      Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                      Komentarz

                      • niedzwiedz11
                        Drive
                        • 2008
                        • 56

                        #36
                        chyba jednak mój wynik 49A jest prawidłowy i cały układ grzania świec działa.bo znalazłem w instrukcji do leona że do świec żarowych jest bezpiecznik 50A więc większy prąd na świece i tak nie popłynie...

                        Komentarz

                        • jefry
                          Rider
                          • 2009
                          • 411

                          #37
                          To że masz bezpiecznik 50 A o niczym nie świadczy możesz mieć i 2kA ( wyglądał by jak mały różnicowy w domu ) i co to zmieni tylko tyle przy ilu zostanie przeciążona instalacja.
                          Gdzieś w "ramach" przepięcia musi coś polecieć 50 A wg mnie mało.

                          Dopisze bo sumienie mnie gryzie co ma w tym momencie bezpiecznik go grzania świec. ???
                          ( tak ode mnie ) Weźmiesz drut i też masz bezpiecznik.
                          Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                          Komentarz

                          • rafalis222
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 160

                            #38
                            W OI najlepiej wyjąć swiece mechanicy maja takie specjalne listwy wkreca sie świece i podlącza do akumulatora , widac która grzeje która nie. Sposób niezawodny i sprawdzony mało tego świeca moze grzać ale np. zdecydowanie wolniej sie nagrzewa niz pozostałe i najzwyczajniej w swiecie nie dogrzewa wiec trzeba ja wymienić . Spawdzajac innymi metodami tego nie sprawdzicie.

                            Komentarz

                            • gobowski
                              Classic
                              • 2009
                              • 34

                              #39
                              Odgrzewam temat pytając: jak ma się faktyczny stan świec do ich diagnostyki? W moim przypadku rozruch przy niższych temperaturach (< -5C) trwa dłużej (kilka sekund), do tego co ważniejsze kilka sekund po uruchomieniu silnik pracuje niestabilnie, przypuszczalnie gubiąc zapłony. Diagnostyka świec sporadycznie (strzelam - raz na 1000-2000km) wyrzuca błąd rozwarcia dla trzech świeczek (pojedynczy błąd, czytany kablem). Jeśli chodzi o kontrolkę to nie miałem przypadków, aby sterownik sygnalizował jakieś błędy.
                              Z drugiej strony czytałem o algorytmach diagnozy świec przez ECU, przez porównywanie ich rezystancji. W przypadku notowania odchyłek zgłaszane są błędy. Co w przypadku, gdy wszystkie świece dogorywają?
                              Będę wdzięczny za przemyślenia.

                              Komentarz

                              Pracuję...