Zamieszczone przez lonerr
[O2] Swiece żarowe - czy działają
Zwiń
X
-
Panowie! PRZESTRZEGAM przed sprawdzaniem świec żarowych poprzez dopinanie bezpośrednio do akumulatora ( szczególnie w nowych autach ).
Np. w 2.0 TDI BKD świece żarowe mają napięcie znamionowe 4,4 V i podpięte do aku mogą ulec uszkodzeniu. Do ich zasilania stosuje się specjalny sterownik ( J370 - kontrolowany przez komp silnika ) który zasila je napięciem impulsowym ( PWM ) i pozwala na ich pełną kontrolę ( np. temp, zwarcia, przerwy itd. ). Jeśli któraś ze świec ulegnie uszkodzeniu, komp od razu zapali lampkę na szafie, tak więc jeśli lampka zapala się i gaśnie po przekręceniu kluczyka to wszystko jest OK i znaczy że świece grzeją. Czasem świecenia w okolicach 2-3 sek bym się nie przejmował, bo tyle właśnie ( 2 sek ) potrzebują te nowe świece by uzyskać swoją temp. pracy...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
T07030N JONNESWAY 6Nm -30 Nm taki zielony, zrobię zdjęcie jak będę w garazu - takowy otrzymałem - tzn miałem - a na przesyłkę końcówek Proxxona oczekuję ... jak już zamówiłem ( ale poradziłem sobie również bez nich) - niecierpliwy byłem - teraz nie trzeba trzymać na rozruszniki 2-3- sec ino odpala od 1 przekręcenia ....
Komentarz
-
-
kriss11--> udało mi się dziś pożyczyć z pracy CĘGI DIETZA. jutro pomiar. ale zastanawiam się czy pomiar robić na listwie zasilającej wszystkie świece czy każdą osobno, bo nawet jak listwa wykaże prawidłową ilość amperów to i tak może być uszkodzona któraś "fajka" bezpośrednio przy świecy i będzie brak przepływu prądu i świeca nie będzie grzała... dobrze rozumuje czy źle i wystarczy jak zrobię jeden pomiar?
tak wogóle to badanie to jest naprawę fajne bo jeśli wynik będzie prawidłowy to znaczy że cały układ grzewczy jest sprawy...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez niedzwiedz11kriss11--> udało mi się dziś pożyczyć z pracy CĘGI DIETZA. jutro pomiar. ale zastanawiam się czy pomiar robić na listwie zasilającej wszystkie świece czy każdą osobno, bo nawet jak listwa wykaże prawidłową ilość amperów to i tak może być uszkodzona któraś "fajka" bezpośrednio przy świecy i będzie brak przepływu prądu i świeca nie będzie grzała... dobrze rozumuje czy źle i wystarczy jak zrobię jeden pomiar?
Pomiar na poszczególnych świecach pozwoli na sprawdzenie czy wszystkie mają podobny pobór prądu ( czyli teoretycznie pokaże czy wszystkie są w podobnym stanie "zużycia" ). Niestety prawidłowe wykonanie pomiaru kolejnych 4 świec jest dosyć kłopotliwe, bo każde załączenie świec powoduje jakieś tam rozładowanie aku i np. przy pomiarze 1 i 4 na pewno wystąpi znacząca różnica w napięciu zasilania.
Osobiście zmierzyłbym prąd sumaryczny, a potem prąd jednej ze świec. Jeśli wyjdzie, że ma on mniej więcej 25% całości to znaczy, że wszystko jest OK.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
no i jestem po pomiarze...niestety mogłem tylko zmierzyć prąd całej listwy bo te cęgi są dosyć duże i nie ma możliwości zbadania każdej świecy osobno. pomiar robiłem dwa razy, sobota niedziela rano i wyszło tak samo 49A. teraz pytanie czy wszystko jest ok czy to jest za mało?bo jak mierzyłem każdą świecę osobno za pomocą zwykłego miernika, to wyszło że jedna bierze 15,6A a trzy po ok17A. suma wychodzi ponad 66A, a tu na listwie mam dużo mniej...ale zbadałem też za pomocą probówki czy wogóle prąd płynie do świec i wszystkie cztery dostają prąd- żarówka świeciła. teraz tylko czy mogą świece dostawać prąd ale mniejszy niż potrzebują i przez to auto może ciężko palić?czy wynik 49a uznać za prawidłowy i szukać gdzieś indziej?
Komentarz
-
-
1. nie mostkuj świecy z akumulatorem. spie... je
2. prąd nie powinien przekroczyć 12 A MAX 13 A - po to są bezpieczniki 120 A. na zimnej nie weźmie więcej niż 18 ( przynajmniej nie powinna ), żarnik z tego co pamietam ma 0,4 ohma
3. chwilowa jest 18 A później spada - studzenie
Jak się mylę proszę o sprostowanie
niedzwiedz11 posiedziałem chwile i wg mnie jest ok przelicznik mieści sie + / - 10% nie ma siły jest ok ( spróbuj - włączyć stacyjkę rozgrzać świece ( nie kręć silnika ) , zgaś nastanie jeszcze raz to samo ( i teraz zakręć ). powinien odpalić z palca nie zapominaj to Diesel.
Wg wzoru R= U/I
R to opór
U napięcie
I prąd
+/- 10% masz wynikSkoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.
Komentarz
-
-
To że masz bezpiecznik 50 A o niczym nie świadczy możesz mieć i 2kA ( wyglądał by jak mały różnicowy w domu ) i co to zmieni tylko tyle przy ilu zostanie przeciążona instalacja.
Gdzieś w "ramach" przepięcia musi coś polecieć 50 A wg mnie mało.
Dopisze bo sumienie mnie gryzie co ma w tym momencie bezpiecznik go grzania świec. ???
( tak ode mnie ) Weźmiesz drut i też masz bezpiecznik.Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.
Komentarz
-
-
W OI najlepiej wyjąć swiece mechanicy maja takie specjalne listwy wkreca sie świece i podlącza do akumulatora , widac która grzeje która nie. Sposób niezawodny i sprawdzony mało tego świeca moze grzać ale np. zdecydowanie wolniej sie nagrzewa niz pozostałe i najzwyczajniej w swiecie nie dogrzewa wiec trzeba ja wymienić . Spawdzajac innymi metodami tego nie sprawdzicie.
Komentarz
-
-
Odgrzewam temat pytając: jak ma się faktyczny stan świec do ich diagnostyki? W moim przypadku rozruch przy niższych temperaturach (< -5C) trwa dłużej (kilka sekund), do tego co ważniejsze kilka sekund po uruchomieniu silnik pracuje niestabilnie, przypuszczalnie gubiąc zapłony. Diagnostyka świec sporadycznie (strzelam - raz na 1000-2000km) wyrzuca błąd rozwarcia dla trzech świeczek (pojedynczy błąd, czytany kablem). Jeśli chodzi o kontrolkę to nie miałem przypadków, aby sterownik sygnalizował jakieś błędy.
Z drugiej strony czytałem o algorytmach diagnozy świec przez ECU, przez porównywanie ich rezystancji. W przypadku notowania odchyłek zgłaszane są błędy. Co w przypadku, gdy wszystkie świece dogorywają?
Będę wdzięczny za przemyślenia.
Komentarz
-
Komentarz